22_Odkritje spominske plošče 9. 6. 2018

V soboto dne 9. 6. 2018 smo se udeležili svečanega odkritja spominske plošče z naslovom Tajno skladišče orožja, na domačiji Cvetke in dr. Petra Pungartnika, p.d. Karner, na Selah 14, v občini Slovenj Gradec. Slovesnost je pripravilo PVD Sever za Koroško v sodelovanju s PU Celje. Na tej domačiji je bilo v letih 1990/91 tajno skladišče orožja posebne enote Milice, Uprave za notranje zadeve Slovenj Gradec. S tem pogumnim, domoljubnim dejanjem je družina odigrala nenadomestljivo zgodovinsko vlogo pri nastajanju nove države Slovenije.

23_Spominska proslava pri kmetiji Junček 21. 6. 2018

Dne 21.06.2018 smo se člani OZ ZSČ Dravograd s praporom udeležili spominske proslave pri spomeniku na kmetiji Junček na Košenjaku. Prisotno je bilo veliko udeležencev s svojimi člani in simboli. Predsednik občinske organizacije za vrednote NOB, gospod Vinko Krajnc je z besedami orisal namen pohoda,podrobnosti pa je podal slavnostni govornik predsednik ZB za Koroško.

24_Osrednja proslava v Bukovju 22. 6. 2018

Dne 22. 6. 2018 je potekala v dvorcu Bukovje Osrednja proslava ob dnevu državnosti. Dobili smo priložnost, da kot organizacija OZ ZSČ Dravograd dodamo slavnostnega govornika.

25_Državna proslava 24. 6. 2018

Dne 24.6.2018 smo se praporščaki in člani OZ ZSČ Koroške udeležili državne proslave ob Dnevu državnosti na Kongresnem trgu v Ljubljani. S krovnim praporom ZSČ Slovenije sem se udeležil tudi svečane seje v državnem zboru republike Slovenije.

26_Pohod na Košenjak 25. 6. 2018

Dne 25. 6. 2018 smo zgodaj zjutraj začeli že šestnajsti tradicionalni pohod iz planinskega doma PD Dravograd pod Košenjakom. Pohodniki, ki so prišli iz raznih krajev Slovenije: Kočevja, Lenarta, Ruš, Velenja, Studenic itd, so se kljub slabemu vremenu množično odzvali na povabilo OZ ZVV Dravograd in se podali na vrh najvišjega vrha v občini Dravograd, 1522 metrskega Košenjaka. Največ pohodnikov, kar cel avtobus, jih je bilo iz Studenic, občina Poljčane. S svojo navzočnostjo in slavnostnim govorom  na začetku pohoda, nas je pozdravil generalmajor dr. Andrej Osterman, ki se je kljub dežju priključil pohodnikom in bil za prvi vzpon na vrhu Košenjaka tudi po planinsko krščen. Po vrnitvi na zbirno mesto nas je čakal topel obrok in harmonikar. Popoldne je posijalo sonce in vzdušje je doseglo svoj vrhunec.

27_Izobešanje zastave na skali 27. 6. 2018

27. 6. 2018 je dan, ki se ga borci 98. jurišnega odreda Dravograd (98. JOD) zelo živo spominjamo že vrsto let, saj je na ta dan leta 1991 na skali nad Dravogradom zaplapolala Slovenska zastava. Na tej skali so imeli vojaki JLA opazovalnico. Od tam se vidi celotno mesto Dravograd, vsi trije mostovi, hidro elektrarna in dravska dolina vse tja do Libelič in Avstrije. Okupirano skalo so nato zavzeli borci 98. JOD. Slovenska zastava, ki je tam zaplapolala je olajševalno vplivala na domačine in pripadnike TO ter policije, saj je bil to znak, da je ozemlje okoli mejne vojašnice Bukovje osvobojeno. Sovražni vojaki so se bili prisiljeni zadrževati v vojašnici in v njeni neposredni okolici. Vsakoletno izobešanje zastave na tej skali je postalo tradicionalno. To tradicijo bomo nadaljevali in tako mladim sporočali, da svoboda ni samoumevna.

28_Spomin na padle policiste 28. 6. 2018

Dne 28. 6. 2018 smo se poklonili v spomin na padle policiste in ostale borce leta 1991. Pred spomenikom padlim 1991 na mejnem prehodu Holmec in v parku herojev Slovenj Gradec smo položili cvetje in prižgali sveče.

29_Poklon padlim in polaganje vencev za tri generacije 29. 6. 2018

Dne 29.6.2018 smo se ob začetku občinskega praznika poklonili vsem trem generacijam:1914- 1918, 1941- 1945 in 1991, ki so padli v vojni za Slovenijo v Dravogradu. Položili smo cvetje in sveče, nato je sledila slavnostna seja z nagovorom ge. Županje.

30_Proslava ZB NOB v Ljubljani 1. 7. 2018

Dne 1. 7. 2018 smo se člani OZ ZSČ Dravograd s praporom udeležili slavnostne spominske proslave ob dnevu ustanovitve ZB, ki se sedaj imenuje Organizacija  za ohranjanje vrednot NOB, ki je bila v Ljubljani na kongresnem trgu ob 11. uri.

31_Pohod Ortigare 6. – 8. 7. 2018

Od 6. do 8. 7. 2018 smo se člani OZ ZSČ Dravograd in člani Združenja vojaških gornikov Slovenije udeležili svečanosti in pohoda na vrh Ortigare v Italiji. V mestu Asiago  je našo delegacijo sprejel predsednik Alpinov Santa Katarine. Popeljal nas je na ogled mesta in kostnice, glavnega spomenika padlim v prvi svetovni vojni. Tam počiva triindvajset tisoč padlih. Po ogledu smo se odpeljali na kočo Tri fontane pod vrh Ortigare, kjer so nas namestili in pogostili. Naslednji dan smo odšli k spomeniku, kjer je bil nameščen sedmi Slovenski regiment. Po njem se imenuje tudi dolina, kjer je naš regiment deloval. S kuratom SV smo položili venec in sveče ter se poklonili padlim. Naslednji dan je bila proslava pri dveh spomenikih na vrhu 2186m visoke Ortigare. Po dogodku smo odšli do koče, kjer smo dobili spominski trak kot potrditev za udeležbo na svečanostih ob dnevu Italijanskih Alpinov. Vrnili smo se z lepimi spomini in načrtovali že naslednje dogodke.

32_Proslava pri Trotovem križu 8. 7. 2018

Dne 8. 7. 2018 so se naši člani s praporom našega združenja udeležili spominske proslave pri spomeniku padlim pri Trotovem križu na Strojni nad Libeličami. Proslavo pripravlja združenje za vrednote NOB Ravne na Koroškem. Dogodek so popestrili nastopajoči s harmonikarskim orkestrom in slavnostni govornik, ki je orisal takratne dogodke na tem kraju in širše. Po zaključku je bila malica in druženje z prijatelji iz bližnje in daljne okolice.

33_Pohod na Triglav 12. -13. 7. 2018

Dne 12. in 13. 7. 2018 so se člani OZ ZSČ Dravograd udeležili že triintridesetega spominskega pohoda na vrhTriglava, kjer je zaplapolala zastava našega združenja in zastava občine Dravograd. Pohoda se je udeležilo kar sedemnajst pohodnikov, članov združenja. Z vremenom smo imeli srečo, saj smo ostali suhi, čeprav so se vsenaokrog zbirali oblaki in občasno se je v daljavi opazila tudi kakšna nevihta ali ploha. Pohod smo začeli na Pokljuki mimo Vodnikovega doma in do koče Planika tik pod vrhom, kjer smo prespali. Na vrh Triglava smo se podali naslednje jutro zelo zgodaj. Tam smo se fotografirali ob našem praporu in izvedli krst za tiste pohodnike, ki so bili prvič na Triglavu. Nato smo se vračali proti Pokljuki s kratkim postankom na Planiki in Vodnikovemu domu.Proslave na Pokljuki naslednji dan se je udeležilo osem naših članov.

Za organiziran pohod na Triglav je zainteresiranih precej mladih, kar je zelo spodbudno.

34_Proslava Komelj 15. 7. 2018

Dne 15.7.2018 so se naši člani OZ ZSČ udeležili spominske slovesnosti pri spomeniku padlim na Komelju v Avstriji. Proslavo organizira društvo ZB Pliberk. Udeležba iz Slovenije je bila velika, tudi naših praporov je bilo precej. Proslava je bila dobro vsebinsko pripravljena. Udeleženci so bili skratka iz cele Slovenije tako, da je bilo druženje prijetno.

Besedilo: Jože Temnikar, fotografije: Zdenko Kupčič.